onsdag 5 augusti 2015

Tallinn resa 3-4.8.2015

På måndagen den 3.8. resten min kompis o jag till Estland Tallinn vi övernattade en natt och kom hem igen den 4.8 . Själv har jag aldrig varit i Tallinn så de var en intressant bekantskap , speciellt gamla stan med alla kyrkor torn  smala gränder o hus  som stod tätt o framför allt alla suvenir butiker som fanns överallt . Vi hade en jätte bra och rolig resa, tots att jag faktiskt föll de första jag gjorde i gamla stan såg inte trottoaren plötsligt var söndrig o jag föll pladask om kull med diverse skavanker, som sår på vänster vrist skrapsår på vänstra armbågen ock knä ,  höger vrist gjorde ont då jag landade så min först tanke var nu bröt jag nåt men tur nog så klara jag mig rätt bra ,vänster vristen var svullen men jag kunde gå på den och gick de gjorde vi. Nu har jag fallit på båda mina resor denna sommar så lika bra stanna hemma nu. Lite fynd gjorde jag  med hitta ett sådant objektiv jag sökt 18-200 mm  till ett rimligt pris så det blev affär av , skulle absolut kunna tänka mig göra om den resan så mycket som blev o sett .



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...