måndag 7 september 2015

Små kära ting

Såg mig lite omkring här hemma idag på saker vi har en del är nog onödiga så att säga efter som vi varit ett par i 25 år har vi ju samlat på oss en hel del. Vissa saker är mera kära än andra , börja fota saker som är kärast gamla saker från barndomen arvegods o lite nyare saker. Alla saker som jag fotade har en speciell plats o minnen .


 Ett pennskrin o penna som har varit min farfars som var f. 1878 skrinet är hand gjort

Dom har uppläggnings faten o porslins flickan är också från min farfars  hem.
                 Nallen är Uffes från hans barndom , hästen är en ny så kallad ny retro sak
                            Flickan och ekorren fick jag någon gång tidigt  1960 tal
                                                  Hustomten är från mitt barndomshem
                                               Burken var en populär sak på 70 talet.
                                             Skrinet har jag hittat på ett loppis
 



               Lyktorna är mina samlar objekt  och prylarna i lilla hyllan är loppis fynd
                                         Äppelpojken är en gåva av en god vän
                                        Äkta -80 tals solglasögon mina egna
                                          Änglaskrinet är ett smyckes skrin
                                        Den här söta mini handväskan är också en gåva av en god vän
                                             En liten tvålask
                                           Ett bokmärke
                                           Denna hjärte skål är bara en kär sak
                                            Handen är Uffes en gåva från ungdomen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...