fredag 11 september 2015

Sötnosar

I somras då jag var på resa till Österbotten såg jag en hel del sötnosar och söt trynen . Min kompis dotter har en jätte söt sheltie som jag förstås  fota en hel del . Men träffade också på söta grisar mm.Här kommer lite bilder på alla djuren jag fota .


                                      Minimix Especially For You är en söt sobel färgad tik

                                    Mor och dotter Bianca och Tindra










                                           
                                                      
       Minimix Cuba Libre Ludde                                Julia Julia julklapp

Nisse och Nassa två söta små grisar på Stundars
                                          här vila dom middag  men då vi människor kom o störde
                                        måste dom ju stiga upp o hälsa  lite nyfikna var dom ju , Nisse och kom först
  Nassa ville helst bara sov så hon var inte lika villig att bli fotad.




                                       Årets kalvar var bedårande söta och brydde sig inte ett dugg


                                          Strömsö grisen var lit sur mulen
                                  Tuppen o hönan fota jag på Tyynylän tomte museum
Tjäder  tuppen fanns i den gamla skolsalen på stundars
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...