söndag 3 juli 2016

Vår 16 åring


Som jag sagt tidigare blev vår äldsta vovve 16 år 15.5.2016 en aktnings värd ålder sommaren hitills har hon varit riktigt i bra skick för sin ålder måst säga att hon både hör och ser riktigt bra ännu . Lite förvirrad ibland och några  ovanor  som kommit till med åren som tex att hon vill ha mat mellan 3-4 på morgonen haha hon väcker inte mig men jag hör då hon hoppar ner från sängen eller sin fåtölj då gäller det att släppa ut henne annars blir det en pöl inne och i samband med det vill hon ha mat brukar ibland gå tillbaks i säng men då börjar hon först gnya och till sist riktiga skall som får mig att hoppa högt så vad tror ni så klart ger jag mat men sen blir det lugnt . Det där med skällande har hon också utvecklat   en annan grej som då jag far bort o hon husse o pojkarna är hemma kan hon stå i hallen och skälla efter mig ,  men vi vet ju att de här är vår sista tid tillsammans   så hon får ha sina små egenskaper . Vi är så  glada och tacksam över varje dag vi får ha henne kvar . Att leva med en gammal hund är en upplevelse i sig .




































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...