torsdag 9 februari 2017

Såpbubblor i snön


I flera år har jag sett på fina foton av såpbubblor fotade ute , men har aldrig prövat själv. Så jag skaffade mig en såpbubble blåsare  sån där som barnen har . Nu såg jag igår ett jätte fint foto som en kompis tagit  frågade vad man ska använda för att få bubblan hållas ute och fick  svar Fairy (diskmedel ) vatten och sirap . Sirap har vi inte hemma använder så lite så det har blivit o köpt  Funderad idag att  om man använder socker istället kanske det binder bubblan det med  så jag skred till verket vatten Fairy och  rejält med socker . Rustade kameran och på med kläder och ut på gården och efter en stund lyckades det en del bubblor höll faktiskt jätte länge . Så där  låg jag på knä i snön o fota undrar om nån granne såg mig he he. Några bra bilder blev faktiskt helt okej andra mindre bra men för att vara första gången var jag helt nöjd . Kul hade jag blir nog flera försök ännu kanske jag skaffar hem sirap ännu. Här följer några exemplar på dom bästa fota mycket .



























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...