onsdag 13 januari 2016

Herr tjädertupp 2014-2015

I december 2014 vid Furunäs skogen såg vi plötsligt en tjädertupp som spatsera runt i skogen tillsynes helt oberörd att vi såg på   honom ,   vi gick närmare för att fota ,  tur nog hade vi lagt in hundarna i bilen så dom såg honom inte .Vi var ju lite försiktiga för har ju hört om tjädrar som går till attack och det lät inte lockande . Men han brydde sig så vi var bara några meter ifrån honom. Läste senare i lokaltidningen att han redan flera veckor synts till på olika ställen uppe i Hangö norr. Den 2.1.2015 stötte vi på honom igen nu spatsera han mitt på esplanaden vid ABC makarna där bullra lastbilar o annan tung trafik men han var helt oberörd. Som tur hade jag kameran med i bilen så där stod jag och en mans person o fota tuppen då han smakade på tall kvistarna i dom stora blomlådorna trippade över vägen o landa på ett el skåp där han uträtta sitt behov  o stod sen kvar och lät sig fotas min man  stod någo meter bara ifrån honom som ni kan se på bilden. Hörde senare att han hållit till kring Vikingaby men sedan har jag inte hört eller sett nån tupp där uppe. Han blev nog en kändis i stan folk fotade och video filmade helt otrolig att han inte brydde sig ,han blev även på tittad av radioprogramet naturväktarnas ledare så nog var han en riktig kändis .



























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...