lördag 21 november 2015

Julen i antågande

Julen börjar närma sig med allt va det innebär . Själv är jag nog en jul människa tomtar är ett måste troligen ett arv av vår mor .Tomtar har jag utan att ljuga cirka 100 stycken gamla som nya en del är från min barndom andra fån loppisar såna jag själv köpt och fått .Tidigare skulle  alla  tomtar fram men numera brukar jag inte  ha fram riktigt alla . Men på något vis piggar tomtarna upp i denna grå tid. Men inte gillar jag att julen blivit så kommersiell köpa köpa och vi matas från november redan med alla jul pynt och klapp stress. Värst är de t att bli tvångs matad med jul musiken i en och en halv månad före jul då man går i affärerna  det tar bort stämningen . Idag öppnas julgatan här i Hangö onödigt tidigt tycker jag , men snabbt går veckorna ändå. Ska även på julkonsert i dag så nu kör julen igång då. Här kommer en hel del bilder av mina tomtar från tidigare jular.











































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...